Alla inlägg under april 2009

Av Anna Lindahl - 30 april 2009 23:09

Kom hem från jobbet för en stund sen. Var sjukt mkt folk på eftermiddagen när man kom dit men sen på kvällen så blev det lugnare. Alltid lika skönt så man kommer därifrån när man ska.

Har mkt tankar just nu. Känns som om jag kommer spricka snart om jag inte gör något. Tänkte att jag skulle skriva lite här vad det är jag går och tänker på och hoppas på att det känns lite som om jag lätta mitt hjärta sen.

Denna veckan har varit skitjobbig. Det är snart ett år sen det hände. Jag vågar inte kalla det vid det namn som det har för hela grejen får mig bara att bli påmind om vad några av mina kompisar lärde mig när det nästan hände när jag var 15. Skyll dig själv!!
Att jag inte är en stark tjej som skriker på folk utan säger nej jag vill inte eller, nej jag är för trött kan vi sova. Eller att det blir sånt jävla tjat i typ ½-1 timma att man inte orkar säga emot tillslut för det leder igenstans.
Jag tänker inte ljuga om det eller hålla tyst om det för det ska man inte göra.

Ja, jag ville först men sen tröttnade jag mer och mer och tillslut ville jag inte längre. Men han vägrade ge sig vi skulle, det var bara så. Jag sa nej och reste mig upp flera gånger. Han sa att jag fick göra vad jag ville till och med pissa på honom bara jag ville ha sex. Men jag ville inte och då tog han stryptag på mig och tog ner mig i sängen. Jag fortsatte säga att jag inte ville. men han sket i det . Det slutade med att det blev som han ville och jag orkade inte säga emot längre. Är det mitt fel då? Bara för att jag inte är en stark person som kan stå på mig?..

Men det är ändå inte det värsta jag har varit med om. Och just nu den här veckan så blir jag påmind om allting och vilken idiot jag är som låtit det hända mig eftersom det har varit mitt fel. Det tynger mig att behöva känna så för jag vet innnerst inne att det inte är det, men ändå så känner jag mig så himla skyldig.

Hade jag inte haft min pojkvän som har stöttat mig ch fått mig att bli en starkare person så vet jag inte vart jag varit idag. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och den kvällen jag träffade honom för första gången efter att jag hade haft ett liv i helvetet så kändes det som om ett lugn drog in över mig. han är den som fick mig att må bra igen.

Det sista jag vill säga är bara att
ni som varit med om samma sak, var inte tysta om det.
Ni kan inte hålla det inom er och för er själva ni måste få det ur er, annars kommer ni gå under. Ni ska inte skämmas och verkligen inte ta på er skulden. Det var inte erat fel.


Måste försöka komma på bättre humör men nu har jag fått ur mig lite ialla fall.. Kommer komma mer tyvärr, vill inte ta allt i ett inlägg.
Men nu blir det glass och lite film i alla fall.


Av Anna Lindahl - 30 april 2009 13:38

Då har man vaknat och det är dags at jobba idag igen. Fast det är 4 timmar kvar så kan ta det rättlugnt :)
Lite surt att jobba på valborg när man vet att alla ens vänner ska hitta på nåt, men jag och den andra tjejen som stänger idag ska kanske ut och ta oss ett glas.

FInt väder är det i alla fall ute kanske ska lägga mig på balkongen innan den försvinner runt husknuten så att man kan bygga på med lite färg. Längtar tills man kan dra ner till stranden för att sola och bada.

Måste även hitta en lägenhet, känns helt lönlöst. Känner bara att jag orkar inte med det här och vill bara försvinna istället. Önskar att det var så lätt. Nu känns det som om hela min värld har fallit och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Här har ni en bra låt att lyssna på i det fina vädret.

:)

Av Anna Lindahl - 30 april 2009 00:10

Okej nu känner jag mig som en galning som skriver ännu ett inlägg bara kort efter det andra. Men jag kom och tänka på att denna bloggen är så mkt bättre nu när jag kan lägga till länkar så jag måste bara länka till den här trailern.

X-Men Origins, Wolverine
Den har premiär på fredag den 1 Maj.

Av Anna Lindahl - 29 april 2009 23:45

Idag så fick jag äntligen fixat avtalet angående elen. Känns skönt att det är färdigt nu men är lite smårädd över hur mkt den kommer ligga på. Men det ska nog gå bra.
På eftermiddagen så kom Sandra och Matilda in till Jkpg och vi gick lite på  A6 och hittade ett par fruktansvärt fula/söta solglasögon som vara så sjukt stora och formade som en fjäril. Det var längesen jag skrattade så mkt som jag gjorde då. :)

Sen så åkte vi upp till lägenheten och pratade lite. Sen stack Matilda iväg för hon skulle träffa någon och jag och Sandra satte oss och åt blåbärspaj. Hoppas den dög :) Sen pratade vi igen ett helt år på typ 2 timmar eller nåt. Skit kul var det. Sandra slutade aldrig flabba och det var svårt och hålla sig för skratt när hon berättade allt xD
Nu har dom åkt hem och jag sitter här och fixar lite. Tror det får bli bra såhär så länge tills jag kommit in lite mer i denhär bloggen.

Imorgon blir det till att jobba igen. Jag jobbar som extra anställd på Coop Forum här i Stan. Kan vara sjukt kul så länge det inte kommer kunder som bara förstör alltihop. Men det är sånt man får ta, men jag säger bara att kunden har inte alltid rätt!

Nu tänkte jag ta och kolla om fisken har tinat så den går att laga mat på när älsklingen kommer hem. Min pojkvän är förresten kock. Kan man ha det bättre, han är också världens underbaraste och goaste kille jag någonsin träffat. Enda sen jag träffade han första gången så har han varit nummer 1 för mig. Är så himla glad att jag har honom.


Om ni har tråkigt så knappa in på den här sidan och gör nåt skoj med någon bild du har. http://photofunia.com/

Av Anna Lindahl - 29 april 2009 23:07

Då har man bytt blogg och hamnat här. Det var Sandra som visade mig hur bra den här ska vara så tänkte att jag måste testa för den borde vara bättre än den gamla i alla fall.

Lite kort om vad som hänt nyligen.
Har för ca en månad sen flyttat till Jönköping från lilla Aneby och bor just nu med min pojkvän. Men vi ska troligen säga upp den igen och ta varsin istället.
Jag har också hunnit bli 20 nu förra fredagen så äntligen kan man sköta sånt själv:)

Ska nu sätta mig och fixa lite med den här kommer ett till inlägg sen om vad som hänt underdagen sålänge tycker jag att ni ska ta och lyssna på den här låten
Alesha Dixon - Breathe Slow

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Helt fantastisk!!
 Mycket bra
 Bra
 Helt okej
 Inte så jättebra
 Dålig
 Sjukt dålig!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards